torsdag 30 juli 2009

Hej, jag heter Kajsa

Eftersom Jocke var så pass pretantiös att han skrev ett presentationsinlägg så gör jag det också. Fast rycka av plåster är inte min grej. (de får ju sitta kvar tills de trillar av. Det är ju ändå Hello Kittyplåster)
Till skillnad från Jocke, alias mitt husdjur, så bloggar jag på daglig basis på min egna blogg, aenigma.blogg.se. När jag inte gör det så susar jag mellan hemmen i norr och söder, arbetar som frilansskribent (och illustratör) för såväl LT som andra tidningar och gör saker som jag tycker är kul. Nu flyttar jag i dagarna till Stockholm och som en sista minnesvärd händelse så tar jag mig an Yran tillsammans med Jocke. Vi gör allt det som han skrev (- att föreviga någons älgwrapspya eftersom det är äckligt. Äckligt!), Jocke som den festivalguru han är och jag som den totala novisen.
Ni hittar honom på de mest obskyra förfesterna och märkliga ställena, när han inte lyssnar på musik där alla i bandet är hans vänner eftersom Jocke känner alla, och mig tveksamt med honom eller någonstans mittimellan diskuterandes huruvida Kate Moss var snygg eller ej på Glastonbury i stövlar och glitterfodral. Så äter jag glass. Jag äter alltid glass.

Vi ses i dimman, i yran, i vimlet, i festens mitt och i kön till McDonalds!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar